Melkbus, still YouTube

Nieuws

Melkbus voor festivalgangers

Gepubliceerd op
11 januari 2019

Met een Foodtruck De Melkbus bezoeken Robert Geessink en Wouter Leerink festivals en brengen zo de zuivelproducten van hun familiebedrijven op de markt. Ze maken zo de de afstand tussen boer en burgers wat kleiner.

Robert Geessink en Wout Leerink uit Eibergen hebben aan foodtruck De Melkbus een fulltime job, schrijft vakblad Veeteelt. Met de Foodtruck bezoeken ze festivals als Pinkpop, Best Kept Secret en Tuckerville. En in de foodhal in Enschede hebben ze een vaste plek. Ze verkopen in die melkbus niet alleen zuivelproducten als yoghurt, smoothies of chocolademelk maar ook wentelteefjes, poffertjes, kaasplanken en ijs.

Beste Foodtruck

Die Melkbus blijkt een succes. In augustus 2018 werd hun initiatief door 24Kitchen gekozen tot beste foodtruck van Nederland. De jonge ondernemers willen met de melkbus niet alleen boerenzuivel bij de consument brengen. Ze willen ook de afstand tussen boer en burger verkleinen door het verhaal van hun familiebedrijven te vertellen.

Imago

'We maken het verhaal niet mooier of lelijker dan het is', zeggen ze in het artikel 'Frisse yoghurt voor festivalganger'. Ze leggen uit hoe de melk geproduceerd wordt. Ze willen zo het imago van de gewone, gangbare familiebedrijven in de melkveehouderij verbeteren.

De producten die ze verkopen maken ze niet zelf. Die productie is uitbesteed aan een zuivelboerderij bij hen in de buurt. Vanuit De Melkbus verkopen ze de kant-en-klare producten aan festivalgangers.’

(Bron foto: Still YouTube )